Sunday, June 22, 2014

άτιτλο
























 

Σε πόσες θλίψεις και σε πόσες εορτές 
Δύο καλοκαίρια -
αλλά είναι τόσα καλοκαίρια μετά. 

Κατόπιν εορτής· κατόπιν λήθης
εισχωρείς
κι έρχεσαι - δύο καλοκαίρια μετά

Και οι διαταγές είναι διαταγές,
ποτέ δεν μπόρεσα να σου πω όχι
Ποτέ δεν με διέταξες
αλλά εγώ διαταγές περιμένω ξανά

~

Είμαι σάπιος, είμαι πανέμορφος
και λάμπω
είμαι ό,τι ./ έχω υπάρξει μαζί                                              σου

ή μόνος μου, παραπατάω και 
τρέχω
σε μια ολόισια γραμμή

Κάπου στο δρόμο γονάτισα
και προσκύνησα
έρραψα τη διαίσθησή μου 

για μια άλλη διαδρομή
τυφλή
για εμπιστοσύνη ανίκανη 

αλλά εγώ έγλυφα το πάτωμα
με χαρά
και έπειτα πάλι χαμογελούσα 

ξέρεις με ποιό χαμόγελο,
το τεράστιο
αυτό που καταπίνω φως



Δεν το έδιωξες - το συμπαθούσες,
βέβαια,
σε μια απόσταση προσεκτική

Αυτή που δεν μπήκε ποτέ
στο δικό μου καλούπι
Που δεν άγγιξε ποτέ τη δικιά μου τη γη
Που καταβρόχθισε χρόνο για να
δέσεις εσύ περιλαίμιο

σε ένα τέρμα
σε ένα σφυρί
σε ένα κακοσμιλεμένο "εκεί"
και ξεκίνημα

Σε λάθος μέρη
σε λάθος χρόνο
σε λάθος εποχή



Αδικώ, βέβαια, εσένα
και εμένα
περιγράφοντας τα έτσι

Τίποτα δεν ήταν έτσι ακριβώς
ούτε είναι
αλλά δεν αλλάζει την υπόθεση

την ένταση την απόσταση την αφωνία
εγωιστική και γεμάτη
αμφιβολία και ψυχοφθόρα σκυψίματα

μικρές ήττες σε ένα τεράστιο πεδίο, πεδιάδα
που πέθαναν όλες 
οι μικρές προσδοκίες σαν σε μεγάλη ξεχασμένη μάχη:

ό,τι θα έλεγα, ό,τι θα λάμβανα
ό,τι θα φίλαγα και θα αγκάλιαζα
οτι θα ευχόμουν και θα έκλεινα μάτια
για πάντα για όσο θα άξιζε και θα ήμουν
η ευτυχία μέσα σε αυτό όλο χωρίς κανένα υπαρκτό όριο
σαν να μην υπάρχει μέρα και νύχτα και να μη χρειάζεται να τις διαχωρίσει κανείς, 
ποτέ

Τι δεν καταλαβαίνεις και τι δεν κατάλαβες?

~

Αδειάζω σε τρεις ευτυχίες μνήμες και αδικώ
με αγάπη
και μιλάω με σπασμένα γδαρμένα βιτρό

και δώδεκα χαμένα φωτοστέφανα σε καιρό
διάφανο και μικρό
και δεν ξέρω τι να σκεφτώ ή τι να νιώσω μερικές φορές

Γιατί είσαι ακόμα εκεί σε τριάντα δάχτυλα
και ίσα με πενήντα ήχους
και τραγουδάς χωρίς ποτέ να σε άκουσα

Σε πόσα βράδια και σε πόσες φορές
Δύο καλοκαίρια -
αλλά είναι τόσα καλοκαίρια μετά.







picture credit: http://stmarysartcenter.org/event/abstract-painting-workshop-with-francheskaa/


No comments: